72 millióval támogatja egy cseh cég a volt indexesek új oldalának indulását

72 millióval támogatja egy cseh cég a volt indexesek új oldalának indulását

Egy ismert és nagy cseh médiavállalat, az Economia 200 ezer euróval járul hozzá az Indextől távozó újságírók és szerkesztők által alapított Telex.hu indulásához. 

Több mint 70 millió forintnyi támogatásról van szó.

A 24.hu megírta, a hírügynökség azt hangsúlyozza, hogy a legnagyobb magyar hírportálnál történteket a szabad sajtó ellen irányuló kormányzati nyomás idézte elő nyáron, ugyanakkor az Orbán-kormány tagadta a beavatkozást.

A szóban forgó Economia, amelynek tulajdonosa Zdenek Bakala vállalkozó, napi- és hetilap kiadásával is foglalkozik.

Telex csapata elkötelezett a minőségi újságírás mellett, egy olyan időszakban, amikor erre különösen szükségünk van – ez kölcsönös bennünk - nyilatkozta az Economia ügyvezetője, Zuzana Reznickova.

A hírportált kiadó cég tulajdonosa, Kárpáti Márton megemlítette, az Economia támogatásának részleteit még ki kell dolgozni, de a cég ezért cserében részesedést nem fog kapni a hírportálban.

Saját Facebook-oldalukon az is kiderült, hogyan találtak egymásra az Económiával.

Munk Veronika a felmondásunk után – ahogy sok más nemzetközi lapnak – interjút adott Bakala egyik kiadványának, a Respekt nevű újságnak is. Ezután megkereste az anyagot készítő újságíró, hogy olvasta a tulaj a cikket, és érdekelné a Telex, meg úgy általában a történetünk. Felvettük egymással a kapcsolatot, és a napokban felgyorsultak az események, kiderült, hogy Csehország egyik leggazdagabb vállalkozója, Zdenek Bakala, illetve az Economia kiadó szeretné nagy összegű adománnyal segíteni az újságunk elindulását. Legjobb szakmai tudásunk szerint meggyőződtünk róla, hogy a szándék valós, az adományozó személye nem kockázatos. Az adomány egyelőre nincs nálunk, itt pusztán a szándék kinyilvánításáról van szó, az egésznek az előfeltétele, hogy a mi pénzügyi és jogi szakértőink az ő szakértőikkel együtt kidolgozzák, miként lehet ezt transzparensen és jogszerűen levezényelni.

Mint ismert, a 90 fős szerkesztőségből nagyjából a 80-an döntöttek úgy, hogy felmondanak, miután a fideszes Bodolai László új vezérigazgató kirúgta Dull Szabolcs főszerkesztőt. Kilépett nagyjából az összes újságíró, a főszerkesztő-helyettesek, a lapmenedzser és a technikai személyzet jelentős része is.

Jó látni, hogy megtalálták azt a felületet, ahol folytathatják a munkát és habár földbe tiporta őket az Orbán-kormány, képesek a nulláról újra kezdeni. 

A Telexet ezidáig már 32 ezren támogatták anyagilag. Itt és most Te is megteheted!

via

Messenger csatorna

Iratkozz fel
és küldjük a lényeget!

Feliratkozom
  • 2020.10.26

Iszonyatos pénzekből utazgat Orbán külföldre

A tisztességes magyar emberek megbecsülésére sajnálja, saját utazgatásaira szórja a pénzt a felcsúti miniszterelnök.

  • 2020.10.26

A rendőrség sunnyog: nem mondják meg mennyiért helikoptereztek a fideszesek

A Népszava kérdésére csak hallgatás és ostoba magyarázkodás volt a válasz az ORFK részéről. Titkolják, mennyiért helikopterezett Szijjártó és Pintér.

  • 2020.10.25

Brutálisan drágul a kenyér, de Orbánékat nem érdekli

Egyrészt nekik úgyis mindegy, mennyibe kerül, a milliós fizetésükből bármire futja nekik. Másrészt meg úgysem azt a kenyeret eszik, mint mi.